dag 12 - Reisverslag uit Vatican City, Vaticaanstad van Guido en Suzanne Water / Quijs - WaarBenJij.nu dag 12 - Reisverslag uit Vatican City, Vaticaanstad van Guido en Suzanne Water / Quijs - WaarBenJij.nu

dag 12

Door: guido

Blijf op de hoogte en volg Guido en Suzanne

16 Mei 2012 | Vaticaanstad, Vatican City

Vandaag hebben we eerst uitgeslapen wat hard nodig was en daarna zijn we weer tome in getrokken

We zijn begonnen met wat oude gebouwen rond het colloseum die we nog niet gezien hadden.

Daarna zijn we weer richting vaticaan gegaan voor het vatican museum. Op internet werd al gewaarschuwd voor lange rijen en dat je tickets vooraf moest reserveren. Ook de tour guides onderweg waarschuwde ons voor lange rijen en bij hun kon je dan alvast kaarten kopen. Wij natuurlijk rigenwijs zonder tickets en guide naar het museum en tja hebben wij weer... Totaal geen rij! We konden dus zo doorlopen er stond zelfs niet 1 iemand voor ons bij de kassa.

Het museum is werkelijk schittetend. Het grote probleem is echter wel de drukte. En dan met name de groepen die midden in het pad gingen staan telkens.

Door de drukteis het ook allemaal 1 richting verkeer. Sla je een keer een zij kamer in dan moet je soms een heel stuk van 5 minuten opnieuw lopen omdat je gewoon niet tetug mag.

Hoogte punt is toch wel de sixtijnse kapel beschilders door michael angelo. Nadeel hiervan is ook dat werkelijk elke vierkante cm vol stond met toeschouwers.

Na het museum hebben we nog een aantal dingen bezocht vlak metro stations en zijn toen terug gegaan naar de camping voor alweer de laatste nacht in rome.

Morgen vertrekken we richting chique terre waar het hopelijk weer wat rustiger is. Rome is een geweldig stad maar het word wel verpest door de 10 duizende toeristen die dagelijks doorheen trekken. En daarbij natuurlijk ook de daarbij behorende lokale bevolking die al deze toeristen op elke mogelijke manier proberen uit te buiten.

Nou hopelijk hebben we de komende dagen intetnet maar ik ben er bang voor aangezien we behoorlijk in afgelegen gebied overnachten maar na 4 nachten in het drukke rome kan ik alleen zeggen... Ik heb er zin in!

• 16 Mei 2012 - 19:13

Heidi:

Jullie hebben het goed na de zin lees ik wel, erg leuk....geniet er samen van.....